De tva forsta veckorna i Quito!

Nu har vi varit har i 2 veckor och allthar gatt bra hittills. Vi har pluggat spanska forutom jag och Camila som pluggade Quechua. Utover det har vi lart oss att hitta i staden, njutit av maten och varit pa aventyr. I lordags akte vi i tva olika grupper ivag med guider, ena gruppen till vulkanen Cotopaxi och min grupp till vulkanen Wawa Pichincha. Men vi lyckades aldrig ta oss till kratern, efter att ha kort bil en bit upp mot vulkanens topp sa blev det sa pass lerigt att vi inte kom langre. Var guide sa ocksa att regn var pa vag och da skulle vi inte kunna se nagonting. Sa istallet akte vi till amra kallor i Papallacta, dar badade vi, vilket var supperskont oh sedan gick vi pa en promenad uppe i bergen, pa 3600 meters hojd over havet. Det var jattetungt att andas dar uppe och jag fick stanna och vila flera ganger, men det sa vackert att jag skulle gora om det vilken dag som helst.  Idag ar det sista kvallen i Quito, till helgen ska vi antligen fa traffa de ecuadorianerna som vi ska ha ett utbyte med och pa mandag sa bar det av hem till deras familjer.

Vi mar bra!

/Aurora

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej pa er kara Ecudorare... antligen har vi hittat er bloggadress... svarare an jag trodde att komma ihag ett sa latt namn.

Verkar som att ni har det bra, som vi... vi ar i Esteli just nu och inne pa var andra vecka med spanskastudier. Om ni inte redan kollat in var blogg sa hittar ni den pa

www.nicanyfiken.blogspot.com

Kramar fran Nica genom Sandra

2008-05-27 @ 01:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0